Mijn “Rechter Hand”

Mijn rechterhand… De hand waar ik alles mee doe..

Hieronder zie je een afdruk van mijn hand.  Velen zijn van mening dat je aan de lijnen in je hand, kunt lezen wat jou verwachting is van jou toekomst. Ik ben het daar niet mee eens. Als mens bepaal je zelf wat je doet met je handen, en het lot bepaald wat er gebeurt met je handen. Zo bepaalt het lot dat ik bijvoorbeeld nog handen heb. Ik bepaal wat ik ermee doe.

Een korte samenvatting van mij, in mijn hand terug te zien:

Duim: Ik ben goed in mensen begrijpen en leren begrijpen. Ik focus me altijd naar de ogen van iemand en naar de gebaren die die persoon maakt met zijn handen. Zo leer ik mensen altijd kennen. Ik vind het leuk om te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn en hun verhalen hierbij. De manier van kijken en bewegen verteld namelijk heel veel van een persoon.

Wijsvinger: Ik focus me altijd op tijden. Op wat er is gebeurt, wat er zich nu afspeelt, en wat er gaat gebeuren. Dat vind ik heel belangrijk. Het verleden bepaalt namelijk wat er nu gebeurt. Wat er nu gebeurt, is het verleden van de toekomst.  Daarom vind ik bij mijn zelf belangrijk wat er nu gebeurt. Wat ik nu doe, zal effect hebben op mijn toekomst.

2015-12-28 15.57.38

Middelvinger: Ik heb er een hekel aan als mensen niet open staan voor andere mensen. Ik probeer altijd mensen te begrijpen, of dat nou aan mij eigen normen en waarden voldoet, is niet van belang. Ik verwacht dan wel mede respect terug. Respect zorgt er namelijk voor dat iedereen in vrede kan leven. Als iedereen respect heeft voor ieders normen, waarden en gedachten, denk ik niet dat er nog racisme, oorlog, ruzies zullen ontstaan.

Ringvinger: Mijn passies liggen bij het creëren van dingen op verschillende gebieden. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te ontdekken. Vooral door ze zelf te ontdekken. Door deze ontdekkingen kom ik altijd op veel verschillende ideeën, die ik kan uiten tijdens het maken van dingen. Door mijn opleiding is het nu vooral modegericht, maar zelf vind ik het maken van kleine spulletjes, schilderijen, foto’s etc  ook heel leuk.

Pink:  Ik ben een gevoelig persoon. Dit maakt mij soms kwetsbaar. Ik reageer met emoties wat soms achteraf niet het beste was wat ik kon doen. Ik probeer het me af te leren zodat ik vaker met verstand kan handelen. Ook zorgt het heel vaak voor slechtere reputatie op mijn werken die ik maak. Ik kan me dan niet concentreren. Zelf vind ik het niet erg als ik soms slecht werk maak. Mijn slechte werk is namelijk mijn inspiratie en motivatie voor het volgende werk wat ik maak. Ik ben ook niet perfectionistisch en kan heel snel genoegen nemen wat ik heb.” Zoals mijn moeder altijd zegt: je doet wat je kunt doen, en meer kan je niet. ” Ik probeer altijd mijn best te doen, en meer kan ik niet. Voor mij is dit voldoende om gelukkig mee te zijn. Meer hoef ik ook niet..

 

 

 

 

Geef een reactie

