Materiaal onderzoek

Ik heb besloten om in mijn boekwerk een kleine presentatie van een materiaal onderzoek te laten zien. Ik heb gekozen naar een kleine onderzoek naar papier. Ik heb video’s/afbeeldingen opgezocht van manieren om papier te maken. Ik heb uiteindelijk gekozen om het eenvoudig te houden door nieuw papier met oud papier te maken.

 

Hieronder zie je een manier om papier te maken van zeewier.papier zeewier.jpg

http://paperslurry.com/2013/07/03/papermaking-with-atlantic-bioinvader-codium-fragile/

 

Hieronder zie je een paar voorbeelden van papier wat van gedroogd fruit/groente is gemaakt.

http://www.intimateweddings.com/blog/handmade-paper-made-from-fruits-and-vegetables/

 

 

Dit is een filmpje waarin verteld wordt hoe je papier van oud papier kan maken. Dit is milieubewust( een term die mij is opgevallen tijdens het interview met Vera)

Geef een reactie

