Resultaten

Ik heb tijdens het interview woorden opgeschreven wat op dat moment mij opviel. Ook heb ik thuis het gehele interview opnieuw beluisterd. Tijdens het luisteren heb ik weer belangrijke woorden opgeschreven. Nu heb ik meer informatie kunnen opnemen omdat ik het voor de tweede keer luisterde. Hieronder zie je de woorden/zinnen die mij direct weer aanspraken.

 

Vera de pont.

Meerdere disciplines bij elkaar brengen.

Mode keerpunt! Mode is een mooi veldgebied om je creatief te kunne uiten.

Materiaal onderzoek! (Milieubewust)

Frustraties> consument staat te ver van het traject van een kledingstuk

Futuristisch

Meerdere oplossingen voor frustraties om milieu bewust te zijn/worden

Minimalist

Immens groot mode industrie> dingen uitsluiten om doelen te bereiken.

Veranderingen moeilijk..

Ontwerpproces: 

Heel chaotisch in het begin

Speels, analogisch, reflecterend, visueel

Denkt in beeld..

Pasteltinten

Drie onderzoeken tegelijkertijd: theoretische onderzoek, materiaal onderzoek en beeldonderzoek

onderzoeksmethode: dingen opzoeken/opschrijven

NIEUW! : een project uitschrijven..

Tips voor mij om te leren verwoorden> de gehele context uittypen, 4 a 5 keer destilleren en uiteindelijk in 2 zinnen kunnen vertellen wat je bedoelt. Antwoorden zijn niet eens zo belangrijk, als je maar de juiste vragen stelt aan de juiste (groep) mensen.

Geïnspireerd door IJsland

Paar tegenstelling vragen:

Simpel of Ingewikkeld : De vraag waar ze al heel lang mee zit. Ze heeft het graag simpel maar denkt ingewikkeld. Ze kiest voor simpel.

Licht of donker: licht

Man of vrouw: man

Links of rechts: ik ben rechts maar ik zeg links

Direct of indirect: indirect

Is een werk af? Ja, het beeld is af, maar het project/onderzoek niet. Het project is nooit af.

 

Om het boekwerk wat wij als opdracht hebben gekregen te realiseren ben ik vanuit deze standpunten verder gegaan.  Ik heb besloten om net zoals Vera dat doet, ook een kleine materiaalonderzoek te doen naar papier. 

Geef een reactie

