Beeldpresentatie

Als opdracht heb ik gekregen om mijzelf met tien beelden te verwoorden. Dit vond ik nogal lastig. Ik vind het namelijk lastig om specifieke beelden uit te zoeken. Ik hou er zelf namelijk van om van meerdere beelden, 1 beeld te maken(collage techniek). Toch heb ik een aantal beelden gevonden wat/wie mijn inspireren.

__________________________________________________________________

 

Dit is een ontwerp van Prof. Han Wösten van de Universiteit Utrecht en Maurizio Montalti van ontwerpstudio Officina Corpuscol. Hij is bezig met het ontwerpen van producten op basis van o.a. schimmels. Dit vind ik interessant omdat er tegenwoordig steeds meer tijd wordt besteedt aan materiaalonderzoek. Het zijn nieuwe, milieubewuste materialen.

_________________________________________________________________

 

Salvador Dali: Hij is de eerste kunstenaar die mij inspireerde en door hem ben ik mij gaan verdiepen in de kunst. Ik was 13 jaar en leerde dat kunst een onderdeel is van mij. Ik wilde kunst en mode gaan combineren.

__________________________________________________________________

viktor-rolf

 

 

Dit is een ontwerp van Viktor & Rolf. Dit is naar mij idee de grens tussen kunst en mode. Het is een kledingstuk met kunstelementen. Dit is wat ik zelf ook graag zou willen ontwerpen.

 

 

 

__________________________________________________________________

5+Hacked+-+Alexander+van+Slobbe+en+Francisco+van+Benthum+6 van Slobbe van Benthum:

Dit is een collectie in de museum nieuwe instituut van Van Slobbe en Van Benthum. Ik heb onderzoek gedaan naar hun ontwerptechnieken. Het kwam er vooral op neer dat ze textiel die gebruikt werd, werd gerecycled. Dit is goed voor het milieu. Dit zou ik graag ook willen doen.

 

__________________________________________________________________

Untitled.png

Fotografie: Dit is een foto die ik heb gemaakt. Het is ontstaan toen ik bezig was met fotograferen. Ik leer door te doen. Uit mijn foto’s haal ik weer inspiratie om te ontwerpen. Het is ook een manier om rust te vinden.

____________________________________________________________________

Spontane kunst: Door middel van spontane kunst( of ookwel vlekken, kleuren, en rare vormen tijdens het schilderen), haal ik mijn inspiratie.  Dit probeer ik meestal zo veel mogelijk zelf te doen. Dit is een tekening van mijzelf ook.

tumblr_o832aaIoz61u475pro1_540

______________________________________________________________

Untitled.png

IK hou dus van verschillende gebieden vooral op het gebied van kunst. Ik ben in de kunst “geboren” als het ware. Toch wil ik mijzelf ontwikkelen in de mode omdat ik vind dat mode persoonlijk is, en het eigen gemaakt kan woorden. Ik weet nog niet hoe ik als ontwerper ga worden. Ik haal dus vooral me inspiratie uit kunst. Ik wil mode en kunst met elkaar combineren en hierbij gebruik maken van materiaalontwikkeling en recycling.

__________________________________________________________________

 

 

 

 

Geef een reactie

